Προώθηση προϊόντων: Έχει άραγε πάντα ο πελάτης δίκιο;

Στην σύγχρονη εποχή που ζούμε η προώθηση προϊόντων λαμβάνει συνεχώς μεγαλύτερες διαστάσεις. Το κυνήγι του υποψήφιου πελάτη έχει δυσκολέψει αρκετά απαιτώντας πλέον περισσότερο επαγγελματισμό, συνέπεια αλλά και πολλές εξειδικευμένες γνώσεις όχι για να καταφέρετε να διακριθείτε αλλά για να μπορείτε απλά να συμμετέχετε.

Αυτό το απαιτητικό παιχνίδι που το γνωρίζουν πολύ καλά οι εταιρείες προώθησης προϊόντων σε συνδυασμό με την αισθητά μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών που κάνει τις πωλήσεις ακόμα και των πιο καλοστεκούμενων επιχειρήσεων να κατρακυλούν είναι που δίνει ακόμα και σήμερα φανατικούς οπαδούς στο πολύ γνωστό σλόγκαν σε όλους “Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”.

Πως όμως προέκυψε αυτό το σλόγκαν στην προώθηση των προϊόντων;

Αυτό το ρητό που έμελε να καθορίσει πολλά χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση την επαγγελματική συμπεριφορά στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων ανά το κόσμο γεννήθηκε σε μια εποχή εντελώς διαφορετική από την δική μας αρκετά χρόνια πίσω πιθανότατα στην Αμερική.

Την εποχή εκείνη για τα δεδομένα που επικρατούσαν θεωρούνταν σοβαρή καινοτομία να αφουγκράζεται η επιχείρηση τη γνώμη του πελάτη και μάλιστα να την λαμβάνει σοβαρά υπόψιν της προσφέροντας του την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση. Αυτό όπως ήταν λογικό είχε ωφελήσει τα μέγιστα όσους το εφάρμοζαν τότε, που έμεινε στην διάρκεια των ετών πολύτιμη κληρονομιά στην προώθηση προϊόντων. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο γιατί αυτός πληρώνει! Νόμος!

Προώθηση προϊόντων και πελάτεςΕίναι όμως απαραίτητη η εφαρμογή του ρητού αυτού στην προώθηση προϊόντων σήμερα;

Οι εποχές έχουν αλλάξει από τότε που γεννήθηκε αυτό το ρητό. Οι επιχειρήσεις όπως πχ η seogreece dk η οποία έχει τεχνογνωσία στην προώθηση με seo εξακολουθούν να θέλουν όσο γίνεται περισσότερες πωλήσεις με απώτερο σκοπό την μεγιστοποίηση του κέρδους. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας με μια μικρή διαφορά. Σήμερα οι άνθρωποι διαθέτουν εξαιρετικά ανεπτυγμένη κοινή λογική που τους επιτρέπει να αντιλαμβάνονται ότι ο πελάτης ως άνθρωπος δεν έχει πάντα δίκιο!

Είναι αναγκαίο να απαιτεί την καλύτερη εξυπηρέτηση και τα κατάλληλα για εκείνον ποιοτικά προϊόντα όμως δεν έχει πάντα δίκιο. Πάρτε για παράδειγμα τον πελάτη ενός φαρμακείου που επιμένει να του δώσει ο φαρμακοποιός ένα συγκεκριμένο σκεύασμα με την αιτιολογία ότι αυτό θέλει. Είναι πελάτης έτσι; Άρα επειδή έχει πάντα δίκιο πρέπει ο φαρμακοποιός να του χορηγήσει το φάρμακο ακόμα κι αν γνωρίζει ότι θα του κάνει κακό;

Φυσικά και όχι! Ο ειδικός σε αυτή την περίπτωση όπως και σε πολλές άλλες εξαιτίας της πείρας και των εξειδικευμένων γνώσεων του ξέρει κάτι παραπάνω από τον πελάτη για την ιδανική επιλογή που πρέπει αυτός να κάνει. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που οι πελάτες έχουν άδικα παράλογες ως και εξωφρενικές απαιτήσεις στην εξυπηρέτηση τους είτε λόγο ιδιόρρυθμης ιδιοσυγκρασίας είτε μιας αγενής συμπεριφοράς είτε απλά μιας κακής στιγμής ή μιας άσχημης μέρας.

Είναι ανθρώπινο και κατανοητό ότι δεν μπορούμε εύκολα πάντα να είμαστε ευδιάθετοι, ευγενικοί και υπομονετικοί στις όποιες καθημερινές μας συναλλαγές. Ειδικά αν η περίοδος είναι γενικότερα δύσκολη είναι εύκολο να βρεθεί μια αφορμή που θα πυροδοτήσει μια άσχημη συμπεριφορά του πελάτη που αν και γίνεται ανθρώπινα κατανοητή δεν έχει και το δίκιο με το μέρος της.

Πως μπορεί το σλόγκαν αυτό αντί να σας βοηθήσει να σας ζημιώσει στην προώθηση των προϊόντων σας;

Αν ο πελάτης σας γνωρίζει ότι κάθε επιθυμία του είναι διαταγή σας μπορεί και να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Τι είναι αυτό που θα τον εμποδίσει να έχει υπερβολικές απαιτήσεις από σας ξέροντας ότι επειδή είναι πελάτης θα ικανοποιηθεί κάθε του επιθυμία; Τίποτα!

Ολοκληρώνοντας είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι ο χειρισμός των πελατών σας κατά την διάρκεια της προώθησης των προϊόντων απαιτεί ρεαλισμό. Ο κάθε πελάτης σας δεν έχει πάντα άδικο αλλά δεν έχει και πάντα δίκιο. Πρέπει τα όρια στην συνδιαλλαγή σας να είναι ορατά και ξεκάθαρα εξαρχής ώστε και εσείς να του παρέχετε ποιοτικές υπηρεσίες και εκείνος να σέβεται τον επαγγελματικό χώρο που επιλέγει να εξυπηρετηθεί.

Leave a reply